Elke klant verdient een aanpak op maat. Dit is zonder twijfel een van de meest gehoorde mantra's van organisaties die client-centric willen zijn. Bij Costumer Value Management (CVM) staat de klant ook centraal. Maar dan op een heel andere, zeg maar high tech manier. CVM houdt in dat elke klant continue gemonitord wordt. De conclusies uit deze monitoring, triggeren automatisch klantgerichte acties. Hierdoor krijgen de klanten de aandacht die ze verdienen (en ook uw organisatie wordt er beter van).
We leven in tijden van grote ontwrichtende ontwikkelingen. Dat brengt onrust met zich mee voor organisaties, maar ook prachtige kansen voor innovatie.
Dealmakers in Nederland kunnen zich opmaken voor een drukke periode. Advocatenkantoor Baker & McKenzie voorspelt dat de totale omvang aan M&A-deals in Nederland zal stijgen van 21,9 miljard dollar in 2014 naar 81,8 miljard dollar in 2017. Dat is bijna een verviervoudiging in drie jaar tijd.
Iedereen heeft de boodschap inmiddels begrepen; data biedt bedrijven fantastische mogelijkheden. Maar welke stappen moet je zetten om de vruchten ervan te kunnen plukken?
Wanneer er meer vrouwen in managementrollen komen zal het verschil in salaris tussen mannen en vrouwen verkleinen.
In de markt zijn in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt op het gebied van big data. Het onderwerp staat inmiddels op de agenda's van de CEOs en CFOs van ieder bedrijf.
In de twintigste eeuw concurreerden bedrijven voornamelijk op het gebied van kostenefficiëntie. Moderne bedrijven concurreren vooral op immateriële activa zoals de kennis van hun personeel en de capaciteit om te innoveren. Klanten kijken tegenwoordig naar meer zaken dan alleen de prijs wat het proces van klantenbinding ingewikkelder maakt.
Uit onderzoek van organisatie-adviesbureau McKinsey blijkt dat Fintech-bedrijven banken voornamelijk binnen de retailtak zullen beconcurreren. Met name leningen aan en spaarfaciliteiten voor consumenten zouden de interesse hebben van fintechs.
Nederlandse bestuurders hebben minder vertrouwen in hun eigen innovatieve vermogen dan hun collega's uit andere Europese landen.
Als snel groeiend en klein bedrijf heb je niet altijd voldoende financiële middelen om de groeistuipen te financieren. Toch zitten aan het uitbreiden van externe financiering enkele haken en ogen.
McDonald's heeft met de belangrijkste toeleveranciers in Amerika geen contract. Dat is niet nodig, is de gedachte. Ketenpartners hebben immers dezelfde belangen en nemen vanzelf beslissingen die voor alle partijen het beste zijn.
Het herstel van de Nederlandse economie zet door, geholpen door de investeringen en export, stijgende huizenprijzen en sterkere consumentenbestedingen. Dat schrijft het Internationaal Monetair Fonds (IMF) in een rapport over Nederland dat maandag werd gepubliceerd.
Het Nederlandse midden- en kleinbedrijf heeft een achterstand in Europa als het gaat om zakendoen op internet.
De overgrote meerderheid van Nederlandse startups groeit uit tot een succesvol bedrijf. Dit schreef ING maandag in zijn economische bericht.
Het volume van de export van goederen was in april 4,7 procent groter dan in april 2014.
Exponentiële organisaties zijn informatiegedreven, hebben weinig overhead, en vertonen door toepassing van nieuwe technologiën een exponentiële groeicurve.
Van de Europese financieel directeuren is ruim 60 procent positiever gestemd over de economie dan een kwartaal eerder.
Dit was het vierde kwartaal op rij waarin de detailhandel meer wisten te verkopen. Dit maakt CBS vandaag bekend in de Kwartaalmonitor detailhandel.
De economische opleving gaat voorlopig aan de zorg voorbij. Niet alleen de overheid, ook zorgverzekeraars en verzekerden houden de hand op de knip.
Ruim 450 CFO's kwamen op 2 juni 2015 bij elkaar in Huis ter Duin te Noordwijk om de uitdagingen van het huidige tijdperk te bespreken.
Om 9:00 uur vond de aftrap plaats van CFO Day 2015 in Huis ter Duin in Noordwijk. Het thema: 'Put your business in the fast lane'.
Bekijk hier de openingsvideo van CFO Day 2015 dat als centrale thema had: 'Move your business into the fast lane'.
Technologische innovatie verandert de Nederlandse economie steeds sneller. Dat levert vooral veel winnaars op, maar er zijn ook meer verliezers.
Ondernemingen in de gevestigde landen hebben in de tweede helft van 2014 meer bedrijven in de opkomende markten overgenomen dan in de eerste zes maanden van vorig jaar.
'70% van de Nederlandse familieondernemers ziet bedrijfsoverdracht als een strategische keuze, terwijl slechts 30% een gedetailleerd plan heeft.'
Veel professionals en leiders herkennen inmiddels het potentieel van Big Data. Ze weten dat ze er veel van bezitten, en dat er nog meer veel meer van beschikbaar is, maar de meesten weten nog niet wat ze er mee moeten doen. Big Data goeroe Bernard Marr beschrijft de praktische vijf stappen om te komen van niks tot slimme data analyses.
De vandaag vrijgegeven Brand Finance Dutch50 is een jaarlijks onderzoek dat wordt uitgevoerd door het toonaangevende merkwaarderingsbureau Brand Finance.
De jaarrekening wordt door ondernemers gezien als pure compliance en niet als toegevoegde waarde. Hoe kan de accountant anno 2015 zich wel onderscheiden?
Het tijdperk van massaproductie, waarin burgers verworden tot consumenten in de negatieve zin van het woord, is voorbij.
Meld je aan voor de nieuwsbrief Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur Partner Manager
0628068433 daancommandeur@sijthoffmedia.nl