Groen imago werkgevers laat MBA-studenten koud
Dat blijkt uit onderzoek dat in opdracht van pr-bureau Hill and Knowlton werd uitgevoerd onder ruim vijfhonderd MBA-studenten in twaalf landen.
De reputatie van een bedrijf op het gebied van sociale verantwoordelijkheid is voor nauwelijks de helft van de studenten een belangrijke factor, het milieu-imago wordt door een derde van de respondenten genoemd.
Bij slechts 5 procent van de studenten vormen deze zaken de bepalende factor bij de keuze voor een werkgever. Van veel groter belang zijn factoren als carrièrekansen, groeimogelijkheden en tevredenheid, samen met bedrijfscultuur en werkomgeving.
Uit het onderzoek blijkt verder dat MBA-studenten graag willen werken in de financiële-, IT- of energiesectoren en dan het liefst in West-Europa. Zij zien weinig heil in een baan in de tabaksindustrie, de chemie of de olie- en gasindustrie, aldus Hill and Knowlton.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager