Meer data verleidt tot meer KPI's. Maar meer KPI's garanderen geen betere control. Hoe zorgt de controller voor zinvolle KPI's?
Een MKB-controller heeft veel ruimte. Hoe geeft hij zijn vak vorm?
Hoe voorkomt de controller dat rapportages een rituele dans met papieren tijgers worden?
FM Dag 2019 - Vliegmaatschappij Transavia zit opnieuw in een transitie. De financiële afdeling speelt een sleutelrol.
BLOG - Je moet als financial bezuinigen. Waar begin je?
Stel dat je via je accountant CFO-diensten kunt afnemen als MKB-ondernemer? Dat is een gat in de markt, dachten de oprichters van GetMonkeys.
Een financial boekt pas echt succes als hij een gezamenlijke weg weet te vinden!
Selectieve attentie is goed. Zo vergroot je de effectiviteit van rapportages en dashboards.
Reinventing Control: een persoonlijk verhaal uit de praktijk. En een vurige wens voor verandering.
Reïnventing Control: een persoonlijk verhaal uit de praktijk. En een vurige wens voor verandering.
KPN wil klaar zijn voor de toekomst. Het nieuwe management-controlsysteem is niet alleen gericht op beheersing, maar biedt ook ruimte aan i
Bij de magie van de eenvoud gaat het mij - niet alleen in het voetbal - om meer menselijk 'zijn' en minder beleid en beheersing.
Proactiviteit is het handelsmerk van een business controller. Praktische uitleg over proactief zijn in je werk en tips om het roer in handen te nemen.
Als business controller moet je gepaste assertiviteit laten zien. Bijvoorbeeld tijdens je gesprekken met de business. 5 tips om als business controller je rug recht te houden.
Bestaat de financial controller over tien jaar nog wel? En hoe zit het met de business controller? Albert Allmers van FinanceFactor geeft een inkijkje in de toekomst van de controller.
Stilstaan is dodelijk voor een business controller. Als je je niet ontwikkelt, ben je vroeg of laat uitgespeeld op de arbeidsmarkt. Zet deze 3 stappen.
Welke competenties heb je als business controller nodig? Aan de hand van het Big 5 persoonlijkheidsmodel zetten we er 5 op een rij.
Hoewel de meerderheid van de managers zich realiseert hoe belangrijk datavaardigheden onder werknemers zijn, zet minder dan 20 procent zich in voor het verbeteren van deze vaardigheden.
'Door de professionaliseringsslag binnen de non-profit heeft deze sector behoefte aan mensen met veranderkracht'.
Weinig bedrijven hebben hun big data op orde, zeiden deskundigen op Financial Systems: "Soms springen de tranen je in de ogen."
Gijs van Wulfen heeft de sleutels voor een succesvol innovatieproces: rond het project binnen vijftien weken af.
Iedereen is met alles connected. "Wen er maar aan", zei Rob van Kranenburg van consultatiebureau Founder of Council. Besef wel, zei hij, dat mensen en bedrijven meer connected met elkaar zijn dan iedereen denkt.
Om tot productinnovatie te komen is creativiteit nodig. Het managementcontrol-systeem van een organisatie kan als de gereedschapskist van de controller worden beschouwd. Die moet ten dienste staan van creativiteit.
Financemanagers geven de mate waarin hun organisatie data gebruikt een krappe voldoende. Zelf zeggen ze wel goed 'data-driven' te werken.
Een nieuwe website moet meer inzicht geven in de inkomsten en uitgaven van gemeentes.
Als je als finance professional werkt in een bedrijf dat is gefinancierd door private equity, dan moet je deze constant een accuraat inzicht geven in de prestaties van het bedrijf. Maar hoe doe je dit?
Waarom werken alle afdelingen om u heen reeds met verrijkte data en is dat onder controllers slechts uitzonderlijk? In dit artikel een tweede voorbeeld als vervolg op een eerder artikel (verrijkte data: wat levert het u op?) waarbij de focus van dit artikel op de mogelijkheden van het gebruik van data in corporate reporting ligt. Lees wat het u oplevert.
Iedereen die in een financiële functie werkzaam is weet dat de discussie over de financial als businesspartner niet nieuw is. Maar nu steeds meer transactioneel werk verdwijnt door technologie is hij urgenter dan ooit.
Geef voldoende aandacht aan belangrijke zaken, nog voor ze urgent worden. En vermijd urgente maar onbelangrijke zaken. Hoe doe je dat?
Meld je aan voor de nieuwsbrief Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur Partner Manager
0628068433 daancommandeur@sijthoffmedia.nl