Arbeidsprofielen in architectuur, ingenieurs, ICT en wiskunde zullen toenemen, terwijl er een sterke afname zal zijn in administratieve en kantoorbanen.
Momenteel lijkt de enige weg naar succes: data. Big data. Maar hoe kunnen bedrijven deze megatrend omarmen en tot een succes maken?
Wilt u aan de slag met big data, maar heeft u tot dusver moeite daar een praktische invulling aan te geven? Laat u inspireren door deze acht early adopters.
Big data holt de finance-functie niet uit, maar gaat deze wel veranderen. Zo klonk het eensgezind tijdens de rondetafelsessie van over Big Data: The Holy Grail?
Ketenmanagement implementeren bij Rabobank. Dat was de missie van toenmalige Manager Concern Control John Lambrechts.
De ontwikkelingen rondom managementinformatie gaan snel. Niet alleen vanuit een technologisch perspectief, maar ook vanuit de vaart waarin organisaties data zijn gaan inzetten als een nieuwe productiefactor. Effectieve managementinformatie kan steeds vaker het verschil maken in competitieve omgevingen.
Zijn er echt maar twee voorbeelden? Moneyball en de man die ontdekte dat zijn dochter zwanger was door reclame van de Amerikaanse retailer Target?
Rituals heeft laatste jaren veel nieuwe winkels geopend. De toekomstvisie is omni-channel. De beschikbaarheid van data speelt daarin een centrale rol.
Veel organisaties zoeken naar manieren om de maand-, kwartaal- of jaarafsluiting te versnellen. De oplossing heet Data Analyse.
Wat is de definitie van Big Data Analytics? En welke toepassingen zijn er voor organisaties om inzichten te vergroten en processen te verbeteren?
Inzicht verkrijgen. Betere voorspellingen maken. En zo het aantal schades voor haar klanten, de maatschappij en de organisatie zelf verkleinen. Achmea heeft hiertoe een aantal jaren geleden een big-datateam opgezet.
Bij Mediq Apotheken wordt Big Data ingezet voor de optimalisatie van ketensamenwerking en daarmee gebouwd aan de apotheek van de toekomst.
Het inzetten van Big Data & Analytics voor waardevolle inzichten en een betere performance. Welke mogelijkheden zijn er?
Door middel van datamining wil Menzis verandering brengen in onjuiste declaraties en daarmee bijdragen aan betaalbare zorg in Nederland.
Big data is 'hot'. Is het oude wijn in nieuwe zakken? Of kan het daadwerkelijk helpen de effectiviteit en efficiëntie van bedrijfsplanning te verbeteren?
Big data en analytics. Hoe kun je als organisatie data optimaal benutten en wat kun je er als financieel professional zelf eigenlijk mee?
In de maatschappij is een aantal opvallende trends waarneembaar die ook kunnen worden door vertaald naar het domein van Business Intelligence (BI).
FM Magazine duikt in het meest belangwekkende business onderwerp van dit moment: Big Data & Analytics.
Iedereen heeft de boodschap inmiddels begrepen; data biedt bedrijven fantastische mogelijkheden. Maar welke stappen moet je zetten om de vruchten ervan te kunnen plukken?
Data-analyse, big data, analytics, data-mining, predictive analysis - zo maar wat begrippen waar het internet nu van ontploft. Wat houdt het in en wat kan het voor 'financials' betekenen? Gaat het jouw organisatie echt helpen om beter te worden? Hoe dan wel (of niet)? Dit artikel gaat in op basale principes van data-analyse en leidt tot de hamvraag die je jezelf moet stellen.
Veel professionals en leiders herkennen inmiddels het potentieel van Big Data. Ze weten dat ze er veel van bezitten, en dat er nog meer veel meer van beschikbaar is, maar de meesten weten nog niet wat ze er mee moeten doen. Big Data goeroe Bernard Marr beschrijft de praktische vijf stappen om te komen van niks tot slimme data analyses.
'Je kunt meer met data dan mensen nu voor mogelijk houden', aldus Marco de Jong (Business Unit Director 'Data to Insight' bij TriFinance). 'In veel bedrijven hebben bijna alle afdelingen eigen automatisering ingericht. Deze verzuiling en onderlinge verschillen zitten nu in de weg bij het profiteren van de beschikbare data. De mogelijkheden zijn namelijk bijna onbegrensd.'
Meld je aan voor de nieuwsbrief Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur Partner Manager
0628068433 daancommandeur@sijthoffmedia.nl