Hoge waardering voor trainingen Alex van Groningen
Alex van Groningen Corporate & Finance Training heeft de “essentiële kenmerken voor dienstverlening, zoals een hoog praktijkgehalte, inhoudelijke kwaliteit met opleidingen die aansluiten op actuele ontwikkelingen.” Dat staat in het klanttevredenheidsonderzoek van het erkenningsinstituut Cedeo, dat Alex van Groningen opnieuw voor een periode van twee jaar erkenning heeft verleend als opleidingsinstituut.
Dit is het complete cursus-overzicht
Zeer hoge cijfers
Alex van Groningen scoort zeer hoge cijfers op alle aspecten van de trainingen en opleidingen. Tachtig procent van de ondervraagden geeft Alex van Groningen de hoogste waardering (“zeer tevreden”). De rest is “tevreden”. Alle deelnemers geven aan dat ze vooraf de informatie over de cursus “compleet, helder en betrouwbaar” vinden.
De helft van de geïnterviewde deelnemers zegt zelfs dat de training meer heeft opgeleverd dan ze vooraf dachten. Men is vooral enthousiast over opzet, inhoud en uitvoering. De sessies sluiten goed aan bij de actualiteit en vaak heeft de trainer een jaarverslag of document gedownload van een of meer organisaties waarbij de deelnemers werken, om dit te kunnen bespreken in de groep. Dat levert heel direct extra inzichten op.
Dit soort interactie wordt gewaardeerd. Met name de tijd en ruimte die tijdens de trainingen is vrijgemaakt voor persoonlijke verhalen, ervaringen en inzichten brengt veel meerwaarde. Verder blijkt uit de enquête dat de deelnemers van de trainingen het prettig vinden dat trainers gevoelig zijn voor opmerkingen: dat geeft volgens een van de deelnemers aan dat de sprekers de materie beheersen en niet bang zijn voor vragen.
Tevredenheid over prijs-kwaliteit
“Het is geweldig dat de deelnemers onze trainingen zo enorm waarderen”, zegt Ivo ten Hoorn, product-manager opleidingen bij Alex van Groningen. “We hebben de afgelopen periode erg veel tijd en moeite gestoken om de kwaliteit verder te verhogen. Het is mooi dat cursisten daar zo blij van worden.” De verhouding prijs-kwaliteit stemde iedereen tevreden. “De training was relatief duur”, zegt een deelnemer: “Maar het niveau is zo goed, dat het de prijs waard is.”
Ten Hoorn: “We doen er alles aan om het niveau op een steeds hoger niveau te brengen. Voortdurend speuren we naar sprekers met nieuwe vaardigheden en kennis van de allerlaatste ontwikkelingen. En kwaliteit wil bij ons zeggen: niet alleen veel kennis hebben van een bepaalde materie, maar ook iemand vinden die die kennis goed kan overbrengen – in een goede interactie met de deelnemers.”
Feedback wordt serieus genomen
Negentig procent van de deelnemers geeft de trainers de hoogst mogelijke waardering. Dat komt vooral omdat de sprekers veel ervaring hebben en de tijd nemen om vragen te beantwoorden – maar ook een antwoord geven waar deelnemers in de praktijk meteen iets mee kunnen. Vaak is er ook tijd genoeg om met andere deelnemers te spreken over hun ideeën over een bepaald onderwerp. Anderen valt op dat de feedback serieus wordt genomen, dat het trainingsmateriaal erg goed is en het cursusaanbod zeer breed. Eén deelnemer: “Het trainingsmateriaal is duidelijk, het was fijn om het mee te krijgen als naslagwerk.”
Wat speciaal wordt gewaardeerd door Cedeo en de deelnemers is het cursusaanbod. “We hebben met ons team veel energie gestoken in een logische verschuiving van sommige trainingen naar online”, zegt Ten Hoorn. “We zitten zeker niet stil. We willen steeds een stap vooruit zetten. Zo bieden we sinds kort blended-learning aan. En we gaan het pakket opleidingen in de nabije toekomst verder uitbreiden en vernieuwen. Bovendien willen we meer mensen bereiken met incompany-opleidingen.”