Future-proof met purchase to pay oplossingen in de cloud
Door Thijs Bettenhaussen, Projectmanager Easy Systems
We maken interessante tijden mee, daar schreef Jan Willem ter Steege al over met als heldere take-away dat flexibiliteit voor iedereen noodzaak is. Of je een flinke groei mocht doormaken, of in de hoek zat waar de klappen vielen, in beide gevallen moet je kijken naar je processen en kunnen omgaan met de nieuwe situatie. 2020 heeft de vinger op de zere plek gelegd van manuele, papier-gedreven processen. Dit bleek met het vele thuiswerken niet meer werkbaar.
Wat je situatie ook is, automatiseren van purchase to pay processen, helpt je om vooruit te komen. Het helpt om met hetzelfde aantal mensen meer gedaan te krijgen, of het werk sneller gedaan te krijgen waardoor je tijd overhoudt voor andere zaken. Om altijd en overal bij je data te kunnen, zeker als je je processen automatiseert met behulp van een cloudoplossing, want dán ervaar je de beste voordelen. Wees voorbereid op de toekomst zodat je tijd overhoudt voor het spotten van kansen om processen verder te optimaliseren, of het verkrijgen van inzicht uit alle data die je verzamelt, waardoor je de directie van strategisch advies kan voorzien.
Purchase to pay oplossingen in de cloud bieden o.a. deze voordelen:
Je kunt sneller aan de slag
Een cloudoplossing maakt je minder afhankelijk van je eigen IT-afdeling, dus kan de leverancier sneller aan de slag met implementatie. De implementatie wordt tenslotte gedaan op de omgeving die de leverancier zelf beheert, dus geen extra afspraken en afstemming nodig met IT die het vaak toch al heel druk heeft.
Startkosten zijn lager
In tegenstelling tot een on-premise oplossing, waarbij je de investering grotendeels ineens doet, spreid je bij een cloudoplossing de kosten. Juist nu is dat voor veel organisaties een groot voordeel, je profiteert namelijk wel direct van de (kosten)voordelen die een geautomatiseerd proces met zich meebrengt.
Altijd en overal toegang tot processen en data
Alleen met een cloudoplossing kun je altijd – zolang je toegang hebt tot internet – bij je data, vanaf ieder apparaat. Bij een on-premise oplossing is dit zeker niet altijd het geval, dit hangt af van hoe je eigen IT-afdeling het heeft ingericht.
Stabiliteit en schaalbaar
Wie te maken heeft met piekbelasting, bijvoorbeeld wegens flinke groei of seizoenseffecten, wil niet steeds hoeven wachten tot een scherm geladen is, software moet altijd even snel reageren. Met een cloudoplossing kan de leverancier pieken waarnemen en daarop reageren, maar ze ook voorspellen. Dit gaat vaak automatisch, nog voor je hinder ondervindt en op zo groeit de oplossing met je mee.
Direct de nieuwste functionaliteiten tot je beschikking
Bij on-premise oplossingen moet je afspraken plannen voor updates en je zal de eerste niet zijn die het uitstelt ‘want ik heb nu geen tijd’. Met een SaaS oplossing in de cloud, ontvang je automatische updates, zodra ze beschikbaar zijn.
Dit artikel wordt u aangeboden door: