Financial is matige communicator

fallback
Hoewel het voor een afgestudeerde financiële professional vooral belangrijk is dat hij financiële kennis bezit, geeft 28% van de Nederlandse managers aan dat communicatieve vaardigheden de belangrijkste kwaliteit is voor een starter. En juist daaraan ontbreekt het nogal eens.

Tegenwoordig wordt van elke financiële professional verwacht dat hij kan netwerken, presenteren en op prettige wijze contacten kan onderhouden met zowel collega’s als klanten, leveranciers en partners. Op de vraag wat de meest voorkomende fout is die net afgestudeerden in een financiële richting gedurende de eerste drie maanden van een eerste baan maken, antwoordt 29 procent van de Nederlandse managers ‘zwakke communicatieve vaardigheden’.

Persoonlijkheid
Persoonlijkheid en houding, vaardigheden die je niet op school kunt leren, blijken nog steeds het zwaarst te wegen bij de keuze tussen twee financiële starters zonder werkervaring. Veertig procent van de geïnterviewden geeft dit antwoord, gevolgd door communicatieve vaardigheden (23%) en zelfverzekerdheid (19%). Het voorkomen en de presentatie (11%) werd in Nederland beduidend minder belangrijk geacht dan in andere landen.

Gerelateerde artikelen