Online aankopen flink hoger

Online bestedingen 12 procent hoger, online marktaandeel nu meer dan een kwart.

Online consumentenbestedingen zijn in het tweede kwartaal door de coronacrisis flink gestegen in vergelijking met vorig jaar, met 12 procent naar 6,36 miljard euro, in het eerste half jaar met 4 procent naar 12,40 miljard. Er is wel een duidelijke tweedeling: een sterke daling van 45 procent aan diensten, en een grotere stijging aan producten van 52 procent. Dit maakt Thuiswinkel vandaag bekend naar aanleiding eigen onderzoek.

Online aankopen zijn nu goed voor 26 procent van de totale markt, iets meer dan de 24 procent van een jaar eerder. Toch is er nog een groot verschil tussen diensten (waaronder reizen, accommodaties, en tickets) en producten: daarin wordt online 79 respectievelijk 22 procent van de hele markt gedaan. Een jaar geleden was dat 82 respectievelijk 16 procent.

Profiteer van Big Data en (Power) BI

Big Data en (Power) BI hebben bewezen meer dan een hype te zijn. Haal jij alles uit je data? Met de leergang Data & Analytics doorgrond je in vijf dagen de mogelijkheden van Big Data, Analytics en Business Intelligence.

Bekijk het programma

(bron: Thuiswinkel; foto: Cottonbro, Pexels)