Telecombedrijven passen innen schulden aan
De schadevergoeding die consumenten betalen als hun contract wordt beëindigd door wanbetaling, gaat daarbij omlaag.
Nu moeten klanten vaak nog alle maandtermijnen voldoen voor de duur van hun contract, als dat wordt beëindigd. Bij de nieuwe afspraak die de ACM met de telefonieaanbieders maakte is dat in de meeste gevallen nog maximaal de helft van het resterende bedrag. Ook gaan de bedrijven duidelijkere informatie geven over de incassoprocedure.
T-Mobile, Vodafone, Tele2, Ben, hollandsnieuwe, Simpel, Simyo en Youfone hebben de aanpassingen al gemaakt. KPN doet dat uiterlijk per 1 januari. Telfort zegt de veranderingen op zijn laatst eind maart door te voeren.
De ACM concludeerde eerder dat incasso bij consumenten vaak wordt ingezet als gevolg van telecomabonnementen. De consumentenwaakhond probeert problemen in de incassobranche aan te pakken, onder meer door opdrachtgevers op hun verantwoordelijkheid aan te spreken.
(ANP)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager