Minder strenge incasso
“Bedrijven lijken te beseffen dat het inschakelen van een incassobureau het einde kan betekenen van de klantrelatie. Klantbehoud krijgt voorrang, juist in tijden van economische crisis”, zegt Edwin Merk, commercieel directeur bij OnGuard.
Het aantal creditmanagers dat binnen negentig dagen een rekening laat innen door een incassobureau, is met 10 procent afgenomen. Een halfjaar geleden schakelde een op de zes (16 procent) creditmanagers pas na meer dan negentig dagen een incassobureau in. Nu geeft een op de vier (25 procent) creditmanagers aan te wachten tot een factuur meer dan negentig dagen uitstaat.
Een flinke meerderheid (54 procent) zegt zijn facturen ook in de toekomst niet eerder uit handen te zullen geven. “Wanneer je een factuur laat innen door een incassobureau, neem je eigenlijk afscheid van je klant. De klant helpen in plaats van voor het blok zetten heeft blijkbaar de voorkeur”, stelt Merk.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager