Inloggen op Mijn Belastingdienst met online identificatiedienst iDIN
Klanten van ING en Rabobank kunnen vanaf de start meedoen aan de pilot. Klanten van ABN AMRO, SNS en Triodos volgen in april.
iDIN wordt aangeboden naast andere inlogmethodes, zoals DigiD bij de overheid. Bezoekers kunnen zelf kiezen welke inlogmethode ze gebruiken. Het gebruik van iDIN lijkt op de manier waarop consumenten iDEAL gebruiken. Om met iDIN te kunnen inloggen op Mijn Belastingdienst moet de identificatiedienst eenmalig via internet worden geactiveerd voor gebruik bij de overheid. Daarna kan bij volgende bezoeken aan Mijn Belastingdienst zonder omwegen, direct met iDIN worden ingelogd.
De banken zullen in de loop van 2016 ook pilots met webwinkels en verzekeringsmaatschappijen uitvoeren. Nadat de ervaringen van consumenten en organisaties bij alle pilots zijn geëvalueerd, is de verwachting dat iDIN in de tweede helft van 2016 breder beschikbaar komt. Consumenten bepalen zelf of ze iDIN willen gebruiken en of ze persoonlijke gegevens aan een bedrijf of instelling willen doorgeven.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager