Hoe kan ik vanuit Excel een outlooktaak maken?

8 nieuwe mogelijkheden in Excel 2013
Wanneer u een Outlook taak wilt maken die gekoppeld is aan een bepaald Excel bestand, kunt u dit vanuit Excel doen door de knop "Microsoft Outlook-taak maken" (US: Create Microsoft Outlook Task) aan te klikken.

Deze knop vindt u op de werkbalk Redigeren (US: Reviewing). Als de werkbalk niet zichtbaar is, klikt u met uw rechtermuisknop op een willekeurige werkbalk en kiest u “Redigeren” (US: Reviewing). 
Belangrijk is dat u Outlook geopend heeft en dat u het Excel-bestand heeft opgeslagen. In Outlook wordt nu een nieuwe taak geopend met daarin een snelkoppeling naar het Excel-bestand. Typ in het Onderwerp tekstveld (US: Subject) de naam van de taak. U kunt meer tekst toevoegen naast de snelkoppeling in het tekstgedeelte.
Vervolgens kunt u een herinnering instellen met de daarbij behorende datum en tijd. U kiest voor Opslaan en sluiten (US: Save and close).
Als de herinneringstijd is aangebroken, krijgt u een herinneringsvenster waarmee de taak kan worden geopend. Dubbelklik vervolgens op de snelkoppeling om het betreffende Excel-bestand te openen. 
__________________________________________________________________________________
Ontdek meer verbluffende en eenvoudige mogelijkheden van Excel:
Cursus Excel 2010
Cursus Effectieve liquiditeitsprognoses met Excel
Cursus VBA Excel
Cursus Investeringsanalyses met Excel
__________________________________________________________________________________

Gerelateerde artikelen