Capgemini Consulting over Digital Transformation: ‘Begin klein en simpel’
Voor Capgemini betekent digitalisering geen enorme Big-Bang projecten. Integendeel. Michel van Wijngaarden, MD Finance & Performance Management: “Je kunt niet veel verder dan 5 jaar vooruit kijken tegenwoordig. Hier houden we rekening mee en kijken samen met de klant wat het beste past. Complexe systemen opdringen heeft geen enkele zin. Wij maken het graag behapbaar met kleinere projecten. Begin klein en simpel, zo kun je de complexiteit van de projecten langzaam opvoeren.”
Succesvolle Digitale Transformatie in de praktijk: Starbucks
Een succesverhaal dat deze aanpak illustreert is Starbucks. Door steeds een stapje verder te gaan en extreem goed te focussen op waar het bedrijf geld mee verdient is het een voorbeeld geworden van een bedrijf dat succesvol is getransformeerd. Zes jaar geleden stonden de zaken er echter een stuk minder rooskleurig voor. Na een enorme expansiegolf zag het bedrijf de same-store sales in 2008 dalen, de koers van het aandeel was in twee jaar tijd nagenoeg gehalveerd. Het bedrijf draaide op verouderde systemen en storemanagers hadden niet eens toegang tot email. Om het tij te keren nam het senior management de beslissing digitale transformatie te omarmen.
Lees op cfo.nl verder hoe Starbucks erin slaagde zich digitaal te transformeren met als resultaat: lagere transactiekosten en meer omzet.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager