Q&A voor Gimix
In gesprek met Martijn van Grieken, Director Data Science & AI bij Gimix, die partner is bij Financial Systems.
Wat houdt Gimix bezig?
In een complexe wereld waarin data exponentieel toeneemt, helpen we organisaties waarde uit data te creëren en relevante informatie op juiste moment beschikbaar te maken. het stelt hen in staat om betere beslissingen te nemen, meer controle te krijgen en resultaat te verbeteren. Onze visie is om een wereld te creëren waar artificial intelligence betrouwbaar, transparant en toegankelijk gemaakt wordt voor alle organisaties.
Welke belangrijke trends ziet Gimix in financieel management?
Het in staat zijn om te voorspellen wat een klant beweegt of zal gaan doen, om hier vervolgens pro-actief op in te kunnen spelen, is een ontwikkeling die we steeds vaker zullen zien. Welke klanten prioriteer ik? Welke klanten benader ik op welke manier om doelen te bereiken? Welk gedrag kan ik voorspellen? Verder zal fraude detectie meer toepassing vinden, en het vinden van patronen die duiden op mogelijke fraude.
Hoe speelt Gimix daar op in?
Data speelt in alle sectoren een belangrijke rol, en dit zal alleen maar toenemen in de toekomst. Hoe met deze data om te gaan en om te zetten in de juiste informatie, en bovendien toegankelijk en inzichtelijk te maken, is een vak apart. En dit vak is welke Gimix verstaat. Wij leveren de juiste kennis van methoden en technieken om alle businessvragen met behulp van data te kunnen beantwoorden. Zodat bedrijven niet na hoeven te denken over hoe, maar alleen wat.
Welk probleem lost Gimix op voor financieel managers?
Een aantal oplossingen die we leveren aan de financiële sector zijn
- Risico analyse (bijvoorbeeld bij credit approval)
- Fraude detectie en cybersecurity
- HR-Analytics (Customer/employee loyaltee)
- Document classification / Privacy detection
- NLP (sentiment- en marktanalyse)
- RPA (robotic process automation)
- Forecasting / Prediction
- Analytics platform (Datawarehouse / BI / Visualisatie)
- Prijs en inkoop optimalisatie
Een best practice van een klant, welke resultaten het heeft opgeleverd?
Een klant uit de verzekeringswereld heeft ruim 10% meer claims kunnen verhalen op tegenpartijen door de inzet van onze slimme technieken dan met de reguliere methodiek. Piek scores van ruim 30% meer resultaat zijn niet ongewoon.
- Meer omzet
- Snelheid
- Minder fouten
- Hogere tevredenheid bij klanten en medewerkers
Wat is de reden dat de finance professional echt even de Gimix stand op Financial Systems moet komen bezoeken?
Elke klant die al maar het vermoeden heeft dat data kan bijdragen aan het verbeteren van het bedrijfsresultaat (kosten verlagen, omzet verhogen, klanttevredenheid verbeteren, etc.) moet zeker even langskomen. Wij vertalen business vragen in concrete data science oplossingen en zullen elke klant inspireren om data science en artificial intelligence te omarmen om de data-toekomst met vertrouwen tegemoet te zien.
Bent u er ook bij op 3 oktober?