Overgangsregeling waarschuwing kredietreclames
Om deze reden is bij het opstellen van de nieuwe regelgeving besloten voor bepaalde reclame-uitingen een overgangsregeling op te nemen, om zo disproportionele lasten voor betrokken marktpartijen te voorkomen. Deze regeling is nu definitief vastgesteld door de AFM. Reclame-uitingen op radio en televisie moeten vanaf 1 april de waarschuwing bevatten.
Voor alle overige reclame-uitingen geldt vanaf de bekendmaking van de waarschuwing op 9 februari een overgangstermijn van drie maanden. Dit betekent dat alle reclame-uitingen na 9 mei altijd de waarschuwing moeten bevatten. Reclame-uitingen anders dan via radio en tv mogen na 9 mei alleen nog zonder waarschuwing gebruikt worden als de aanbieder kan aantonen dat aanpassing van de reclame- uiting disproportionele lasten met zich meebrengt.
Het gaat hierbij bijvoorbeeld om drukwerk met een langere gebruiksperiode. Uiterlijk 1 april 2010 moeten ook deze reclames worden voorzien van de waarschuwing (voor nadere info, zie www.afm.nl).
Bron: Tijdschrift Financieel Management: Legal Update ism BANNING Advocaten
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager