Blokker kampte met datalek
Dat bevestigt Blokker na eerdere berichtgeving van tv-programma Opgelicht?!. Het lek is inmiddels gedicht.
Eind oktober is de website van Blokker vernieuwd en het lek is waarschijnlijk toen ontstaan. Het was daarna eenvoudig om de bestellingen, de naam, het adres en het telefoonnummer van klanten in te zien. Volgens Opgelicht?! ging het om de gegevens van ruim 720.000 bestellingen. Door het datalek waren de adressen en bestellingen van honderdduizenden klanten voor iedereen te zien.
Blokker gaat geen mededelingen doen over het aantal klanten dat mogelijk is getroffen. “We hebben vooralsnog geen misbruik van gegevens geconstateerd”, aldus een woordvoerster. Ze benadrukt dat er in ieder geval geen bank- of betalingsgegevens van klanten in te zien waren.
Blokker is door Opgelicht?! op het lek gewezen. Het bedrijf heeft daarna aanpassingen doorgevoerd en heeft melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager