AFM: beterschap bij berispte verzekeraars
Verzekeraars hadden tot eind 2016 de tijd om klanten een helder overzicht te geven van de financiële situatie van hun polis en mogelijkheden tot verbetering. In totaal betrof het ongeveer 1,6 miljoen polissen, bij negentien verschillende verzekeraars.
Zeven aanbieders hadden eind 2017, bij de publicatie van de resultaten van de eindcontrole, daadwerkelijk alle klanten die het aanging benaderd. Bij tien verzekeraars was dit, op wat onvolkomenheden bij een klein aantal polissen na, ook het geval.
Vivat en Allianz hadden hun zaken destijds nog niet op orde. Bij Vivat-onderdeel Reaal was een last onder dwangsom opgelegd, maar de verzekeraar voerde alsnog de nodige aanpassingen door en hoefde uiteindelijk niet te boeten.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager