5 tips voor gebruik kredietinformatie
Bovendien vertonen de premietarieven een stijgende lijn. Aanvullende maatregelen zijn noodzakelijk om de omzet te maximaliseren en risico’s beheersbaar te houden. Voor de economische crisis konden ondernemingen blind vertrouwen op een goede kredietverzekeraar, maar sinds de teruggang, is het belangrijk om alle debiteuren goed te analyseren voor je er zaken mee doet. Vooral kredietinformatie is hierbij erg belangrijk. Kredietinformatie is geen volledig alternatief voor kredietverzekeringen maar vooral ook een zeer waardevolle aanvulling.
Kredietinformatie kan door kredietverzekerde bedrijven o.a. ingezet worden voor:
– De zogenaamde ‘Eigen beoordeling’ binnen een kredietverzekering.
– Beoordeling van de niet verzekerde klanten (0-limieten).
– Daadwerkelijk inzicht verkrijgen in de kredietwaardigheid van klanten.
– Optimalisering van creditmanagement binnen de organisatie.
– Beoordeling van onderverzekerde klanten (limiet verzekeraar is niet hoog genoeg).
Vijf tips voor gebruik kredietinformatie:
– Identificatie: Weet wie je klanten zijn, zeker nu.
– Rangschik klanten op basis van risico en bepaal aan de hand hiervan de prioriteiten.
– Hou het betaalgedrag van klanten goed in de gaten.
– Volg ook de belangrijkste leveranciers kritisch.
– Bewaak de kredietwaardigheid van klanten continu. Hou met name klanten in de hoogste risicoklassen scherp in de gaten.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager