250 euro per maand online
De corona-impact op online consumentenbestedingen in het eerste kwartaal trof zoals verwacht vooral de reisbranche en dat drukte het totale online resultaat. Ondanks dat het aantal transacties met 8 procent steeg tot 69 miljoen, daalde de omzet 4 procent, naar 6 miljard, zo concludeert een vandaag gepubliceerd onderzoek. Diensten in het algemeen liet een somber beeld zien, met een omzetval van 29 procent, maar diensten vertegenwoordigt slechts een tiende van de online markt. De omzet in producten steeg juist met 19 procent.
Een interessante conclusie is dat in het eerste kwartaal elk Nederlands huishouden gemiddeld drie keer per maand iets online kocht, telkens voor zo'n 90 euro.
Op het gebied van de online betaalmethoden, blijft iDEAL onverminderd populair. Het aandeel van deze betaalwijze binnen de online bestedingen steeg van 59 naar 68 procent.
Het aandeel van consumenten die hun smartphone gebruiken voor een aankoop via internet, is ook dit kwartaal verder gestegen, van 37 naar 42 procent. Afrekenen via de laptop daalde licht, van 50 naar 49 procent.
(bron: thuiswinkel.org, FM.nl)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager