Kans op schade door bedrijfsfaillissementen neemt toe
Valutaschommelingen is riskmanagement voor CFO
ECB start eerste voorbereidingsronde voor digitale euro
Real time betalen beïnvloedt werkkapitaal
Gevolgen van hogere rente voor Europese bedrijfskredieten
Hoe de ECB Ai in gaat zetten
Duurzaamheid en Ai trends in opleiding voor financial
Hoe groot is de CRSD verantwoordelijkheid van de accountant?
De prijzen in de eurozone zijn vorige maand iets minder hard gestegen dan eerder berekend
Dalende kredietverlening eurzone verslechtert betaalgedrag, financieringsvoorwaarde en zwakke bedrijven
Topman open scource platform Red Hat waarschuwt financieel dienstverleners voor risico's van toenemend cloudgebruik.
De financial moet een andere bril opzetten: die van management accountant en management controller. Dat doet meer recht aan de werkelijkheid.
Het Futurize!-proces voor Finance laat zien hoe je kansen kunt benutten van marktverstoringen.
Door datagedreven - snel én goed onderbouwd - beslissingen te nemen, kan een onderneming overleven.
Een vlammend betoog van professor Frans Feldberg (VU) op onze Finance Expo in Houten.
De finance professional van de toekomst is het meest gebaat bij een goed analytisch vermogen. Dat blijkt uit de FinTech Barometer 2021.
Vijftien procent van de organisaties zal pas over vijf jaar datagedreven zijn, aldus de finance professionals.
P&C-expert Marco van Alfen deelt 4 stappen die nodig zijn om tot een data driven cultuur in forecasting te komen.
Het belang van ‘big data’ en AI in besluitvorming is nog niet zo groot, blijkt uit recent onderzoek. Hoe komt dat?
"Minder mensen zullen meer gaan doen." Jaco Bruinaars, financieel directeur ICT.
'Big data' is misschien wel de meest gehypete term van de afgelopen jaren. Maar met het verstrijken der jaren verliest de term die bedrijven grote rijkdom zou brengen zijn marketingleegte en lijkt vooral het woordje 'big' steeds minder relevant te worden, ziet Seppe vanden Broucke, assistent-professor Datawetenschappen aan de KU Leuven. "Een focus op kwaliteit is belangrijker dan een focus op volume."
Veel bedrijven worstelen nog met de vraag wat ze aanmoeten met big data. "Begin er in ieder geval mee. Anders kan het zomaar dat je te laat bent."
Het bewustzijn dat het benutten van data een belangrijke concurrentiefactor is, een product op zichzelf of een belangrijke bouwsteen voor het ontwikkelen van nieuwe businessmodellen, dringt tot steeds meer bedrijven door. Maar om bewustzijn om te zetten naar praktische toepassingen is een ingewikkelde stap.
Voor RTL Nederland is het binden van kijkers corebusiness. De laatste jaren speelt data-analyse hierin een prominente rol. In de nabije toekomst zal machine learning de strijd om de kijker bepalen.
Slim gebruik van data wordt in veel organisaties een steeds belangrijker onderdeel van het businessmodel. Zo ook bij vervoersbedrijf RET.
Veel financiële processen bestaan uit handelingen waar automatisering en slimme algoritmes meer en meer de bepalende factor zullen gaan worden. Wat zijn de belangrijkste technologische ontwikkelingen die op ons af komen en hoe kan de CFO zich het beste hierop voorbereiden? In deel 2 van de serie "Dealen met": Predictive Analytics.
Het bewustzijn dat het benutten van data een belangrijke concurrentiefactor is - of zelfs een product zelf - beseffen bedrijven. Toch gaat het niet zo snel met de ontwikkeling. Hoe komt dat? En wat kunnen bedrijven doen om die slag nu snel te gaan maken? Drie specialisten geven hun visie op hoe je met big data aan de slag kunt gaan - ook als kleinere organisatie.
Stijn Hubregtse, Luc Idzinga en Ramon van den Heuvel, adviseurs bij Improven, geven hun visie op de top 10 Master Data trends voor 2017.
Kun je de publiekswaardering, kassa-omzet en winst van een film voorspellen? En hangen deze factoren met elkaar samen? Naar aanleiding van de Oscaruitreiking 2017 op zondag 26 februari zocht Rene Verbrugge het uit met behulp van (big)-data analyse.
Het bewustzijn dat het benutten van data een belangrijke concurrentiefactor is - of zelfs een product op zichzelf - beseffen de meeste bedrijven inmiddels. Bedrijven nemen data scientists aan en gaan aan de slag. Toch gaat het, ondanks de goede bedoelingen, nog niet zo snel met de ontwikkelingen. Hoe komt dat ze nog steeds niet de data-driven organisaties zijn die ze ambiëren?
Meld je aan voor de nieuwsbrief Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur Partner Manager
0628068433 daancommandeur@sijthoffmedia.nl