Big data rendeert snel voor grote bedrijven

Organisaties die de afgelopen jaren hebben ingezet op big data zijn het erover eens dat structurele analyse van big data zich snel terugbetaalt. Dat concluderen Tom Davenport van het International Institute for Analytics (IIA) en Jill Dyché business analytics specialist bij SAS in hun rapport 'Big Data in Big Companies'.

Davenport en Dyché beschrijven daarin hoe twintig grote internationale bedrijven analytics toepassen om waarde te halen uit hun big data. Big data-initiatieven stellen bedrijven in staat uiteenlopende gegevens te analyseren – gestructureerd en ongestructureerd, uit interne en externe bronnen – en nieuwe inzichten te ontdekken. Early adopters van big data benadrukken dat de analyse van big data zich snel terugbetaalt. Meer dan dat. Het helpt hen nieuwe zakelijke mogelijkheden te creëren en de huidige processen goedkoper, sneller en effectiever uit te voeren.

Big Data loont voor Big Companies
“Tijdens onze gesprekken met executives van grote organisaties werd duidelijk dat big data evolutionaire mogelijkheden biedt die op termijn vele nieuwe en soms onverwachte toepassingen zullen hebben,” aldus Davenport, directeur onderzoek van het IIA en Professor aan de Harvard Business School. “Ze waarschuwen echter van big data niet een louter academische exercitie te maken. Het is essentieel om er direct waarde uit te halen.”

Bron: SAS   

Gerelateerde artikelen