Waarom D-reizen een nieuw merk lanceert
D-reizen komt met een eigen touroperator, genaamd D-Holidays. Dit komt op een moment dat de reisbranche het zwaar door coronabeperkingen. Topman Marc van Deursen, die met Prijsvrij onderdelen van het oude D-reizen overnam na het faillissement, benadrukt dat de touroperator in minder dan twaalf weken uit de grond is gestampt.
Ondanks alle obstakels in de markt ziet D-reizen brood in een nieuw merk. De eerder dit jaar failliet verklaarde en later doorgestarte reisbureauketen was in het verleden puur agent van andere reisorganisaties zoals TUI, Neckermann en Oad. Maar vanaf volgende week heeft D-reizen ook reizen van het nieuwe huismerk in het aanbod.
D-reizen heeft een eigen merk lanceren afgekeken van zusterbedrijf Prijsvrij Vakanties, dat al jaren meer dan 70 procent van de geboekte vakanties uit zogeheten eigen productie haalt via Sunmix. Voor D-reizen wordt ingezet op een vergelijkbaar percentage.
D-reizen werd begin april failliet verklaard. De onderneming was door de coronacrisis flink in financiële problemen gekomen. Prijsvrij gaf later aan verder te willen met zo’n 150 van de oorspronkelijke 285 reisbureaus en ongeveer 450 van de vroegere 1100 medewerkers. Maar Van Deursen moest na de deal met de curatoren zelf met bijvoorbeeld verhuurders van de winkelpanden in onderhandeling om filialen te kunnen voortzetten.
(ANP)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager