Solvus neemt WesselCoenen over
WesselCoenen, actief sinds 1967, is een toonaangevend executive searchbureau voor topkader in het bedrijfsleven, media en not-for-profitsectoren als brancheverenigingen en ziekenhuizen. Het bureau verricht tevens psychologisch onderzoek en assessments van topfunctionarissen. In de nieuwe samenstelling opereert het bureau met 23 medewerkers vanuit het kantoor in Amsterdam. Voor 2002 wordt een omzet verwacht van 5 miljoen euro.
De overname van WesselCoenen past in de full service strategie van Solvus in Nederland: de groep wil op alle segmenten van de human resources markt nadrukkelijk aanwezig zijn. Met merken als Content, Creyf’s Interim en Starjob is Solvus actief als uitzender en detacheerder. Met Schoevers en Info-Opleiders opereert de organisatie op de opleidingsmarkt. Voor outplacement en loopbaanbegeleiding beschikt de groep over BCR. De recent afgesloten alliantie met Kliq brengt de groep op het terrein van de reïntegratie, ziekteverzuimmanagement en employability. Met WesselCoenen plaatst Solvus zich nu ook in de top van de HR-markt.
Ans Fagel, directeur WesselCoenen: ‘De samenwerking met Solvus geeft ons bedrijf een enorme impuls. We krijgen toegang tot de vele klanten die de Solvus-bedrijven in Nederland bedienen. Verder maakt de uitbouw met de activiteiten van Content, onder nieuwe namen als Young Executives en Interim Executives, ons tot een all round speler. Bovendien spreekt het sterk gedecentraliseerde businessmodel van Solvus ons erg aan.’
Volgens Paul Verburgt, algemeen directeur van Content en eindverantwoordelijk voor het merkencluster van Solvus waar WesselCoenen toebehoort, heeft de groep zich met deze aankoop definitief in de markt gevestigd als een full service partij. ‘Onze klanten laten steeds vaker blijken dat ze hun personeelszorgen willen onderbrengen bij één partij die letterlijk van alle markten thuis is. Niet alleen bij de normale bedrijfsvoering, maar ook bij reorganisaties en inkrimpingen. We kunnen dat nu bieden.’