Recordomzet Bavaria
Zo is geïnvesteerd in merken als Swinckels', Rodenbach, Palm en Brugge Tripel. Bavaria sprak zelf van een uitdagend jaar. De brouwer kampte in Nederland met een toenemende concurrentie op het gebied van alcoholvrij bier, promotiedruk in supermarkten en kortingsdruk in de horeca. Verder waren er ,,uitdagingen” door de brexit en overheidsreguleringen in Afrika en Azië.
Bestuursvoorzitter Jan-Renier Swinkels van het familiebedrijf sprak over een tussenjaar, na de vele veranderingen in 2016 waarin het bedrijf de nodige overnames deed en samenwerkingsverbanden sloot. Daarvan zal de brouwer de komende tijd de vruchten gaan plukken, aldus de topman. Verder zal Bavaria zich dit jaar onder meer richten op kostendiscipline. In Ethiopië wordt de productiecapaciteit van het lokale bier Habesha uitgebreid, waardoor heel het land bediend kan worden.
(ANP)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager