Pensioenfonds PNO Media verlaagt premie voor bedrijven met jonge werknemers
Het fonds is daarmee het eerste grotere pensioenfonds dat afstapt van het ‘solidariteitsbeginsel’ dat alle werkgevers dezelfde premie betalen. Dit principe pakt voor jongeren duurder uit ten opzichte van ouderen. Dat komt omdat jongeren hun geld langer kunnen laten renderen.
Volgens een woordvoerder van het pensioenfonds verandert er voor het gros van de 450 aangesloten werkgevers weinig tot niets. Voor bedrijven die meer gaan betalen, geldt een gefaseerde invoering over een periode van drie jaar. De verhoging is bovendien aan een maximum gebonden.
PNO Media hoopt met deze maatregel meer bedrijven binnen te halen uit de creatieve sector. In die sector werken 280.000 mensen. Het pensioenfonds heeft nu 15.000 deelnemers en een belegd vermogen van 4,9 miljard euro. Aansluiting bij het mediafonds is in tegenstelling tot de meeste andere sectorpensioenfondsen niet verplicht.
(ANP)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager