Online aankopen flink hoger
Online consumentenbestedingen zijn in het tweede kwartaal door de coronacrisis flink gestegen in vergelijking met vorig jaar, met 12 procent naar 6,36 miljard euro, in het eerste half jaar met 4 procent naar 12,40 miljard. Er is wel een duidelijke tweedeling: een sterke daling van 45 procent aan diensten, en een grotere stijging aan producten van 52 procent. Dit maakt Thuiswinkel vandaag bekend naar aanleiding eigen onderzoek.
Online aankopen zijn nu goed voor 26 procent van de totale markt, iets meer dan de 24 procent van een jaar eerder. Toch is er nog een groot verschil tussen diensten (waaronder reizen, accommodaties, en tickets) en producten: daarin wordt online 79 respectievelijk 22 procent van de hele markt gedaan. Een jaar geleden was dat 82 respectievelijk 16 procent.
(bron: Thuiswinkel; foto: Cottonbro, Pexels)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager