MVO-initiatieven BCD Travel bij de beste 7% van de reissector

BCD Travel heeft zijn positie verbeterd op de wereldwijde lijst van bedrijven op gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

De marktleider in zakenreismanagement in de Benelux kreeg de op één na hoogste onderscheiding van onafhankelijk consultant EcoVadis, die het bedrijf beoordeelde op 21 verschillende MVO-criteria. 
 
Het onderzoek plaatst BCD Travel in de top 7% van de reissector, en in de top 12% van alle leveranciers, voor zijn beleid, activiteiten en resultaten op gebied van milieu, arbeidsomstandigheden, duurzaam inkopen en eerlijke handelspraktijken.
 
“De hele organisatie heeft zich ingezet om de positieve resultaten van vorig jaar nog verder te verbeteren”, zegt John Snyder, President en CEO van BCD Travel. “Dat we in een jaar tijd omhoog zijn geklommen van de top 21% naar de top 12% bewijst hoe belangrijk MVO voor iedere medewerker is.”
 
Na de zilveren score in 2014, klimt BCD Travel dit jaar nog eens met 9% omhoog. EcoVadis rangschikt het bedrijf in de top 2% van alle leveranciers in de sector voor eerlijke handelspraktijken (Fair Business Practices) en in de top 3% voor duurzaam inkopen (Sustainable Procurement).
 
“De verbetering in Fair Business Practices weerspiegelt onze betrokkenheid bij onze medewerkers, klanten en partners”, zegt Kathy Jackson, BCD Travel Executive Vice President of Global Client Management. “Het is het resultaat van onze wereldwijde initiatieven voor ethiek en de gedragscode voor medewerkers”.
 
Andere initiatieven die bijgedragen hebben tot deze positieve score zijn onder andere BCD Travel’s deelname aan het UN Global Compact, maatregelen voor vermindering van afval, energieverbruik en CO2-uitstoot, medewerkerstevredenheidsonderzoek, bevordering van de work-life balans, maatregelen tegen discriminatie, etc.
Over BCD Travel
BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten op de meest effectieve manier in te zetten. Dit betekent concreet: zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Travel managers en inkopers adviseren wij hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Wij zorgen ervoor dat het zakenreisprogramma de bedrijfsdoelen ondersteunt. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in 110 landen met ruim 11.000 creatieve, toegewijde en ervaren mensen. Zo behouden we 96% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van US$24,2 miljard in 2014. Voor meer informatie, bezoek www.bcdtravel.nl.