Meer winst door goede strategie

Door focus op winstgevende producten en klantbeleving, schiet winst Wehkamp omhoog.

Wehkamp heeft zijn financiële resultaten aanzienlijk verbeterd in het boekjaar dat in maart eindigde, meldt het bedrijf. De genormaliseerde winst steeg met meer dan 50 procent ten opzichte van een jaar eerder, tot 24 miljoen euro. De totale omzet daalde licht met 3 procent naar 640 miljoen. De winstsprong kwam door een focus op meer winstgevende productcategorieën, de juiste assortimentssamenstelling, het bieden van een “premium winkelbeleving” en kostenbesparing, aldus het bedrijf.

In juni kondigde het bedrijf aan zo'n dertig banen te schrappen op het hoofdkantoor in Zwolle, en zijn twee distributiecentra in Maurik en Zwolle samen te voegen. Voor het nieuwe boekjaar verwacht Wehkamp opnieuw groei van de omzet en winstgevendheid.

(bron: ANP; foto: Rupixen, Unsplash)

Gerelateerde artikelen