Keurmerken steeds vaker gekocht
Duurzame producten met keurmerken worden vaker verkocht. Steeds vaker wordt gelet op de herkomst van hun producten, meldt onderzoeksbureau IRI. De omzet in voedselproducten met een onafhankelijk keurmerk steeg in 2019 met 26 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het aandeel van duurzame keurmerken in de totale supermarktverkoop is inmiddels 19 procent. Beter Leven is met afstand het grootste keurmerk.
Vooral bij zuivel let men beter op de herkomst van hun aankopen. De omzet van zuivelproducten met een keurmerk is meer dan verdubbeld. In supermarkten is 17,5 procent van de totale omzet van zuivel die met keurmerk. Eieren en vis zijn de etenswaren met het hoogste aandeel in keurmerken. Vier op de vijf eieren in de supermarkt hebben inmiddels een keurmerk.
Het is niet duidelijk of de groei kwam omdat meer producten keurmerken hebben, of omdat bestaande producten met keurmerken meer gewild zijn.
- Lees ook: Wanneer worden onze banken duurzaam?
(bron: ANP)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager