ICreative introduceert Invoice Status Portal
ICreative heeft voor afnemers een portal ontwikkeld waarmee leveranciers op ieder gewenst moment de actuele status van hun aangeboden facturen kunnen opvragen. Zo wordt de crediteurenadministratie ontlast en de leverancierstevredenheid verhoogd.
Wanneer bedrijven veel facturen op jaarbasis ontvangen, dan komen er bij de crediteurenadministratie veel mailtjes en telefoontjes binnen met vragen van leveranciers over de status van hun ingediende facturen. Ze willen weten of de factuur goed is ontvangen, of hij al opgepakt is en wellicht het belangrijkste, wanneer hij betaald wordt.
Om de crediteurenadministratie te ontlasten van dergelijke vragen, heeft ICreative een portal ontwikkeld waar leveranciers zelf de status van hun factuur kunnen opzoeken zonder dat ze een account nodig hebben om in te loggen.
Status opvragen
Om de status op te vragen, navigeert de leverancier naar een pagina die de huisstijl heeft van de afnemer en hoeft enkel het factuurnummer, de factuurdatum en het brutobedrag van de betreffende factuur exact in te vullen. Vervolgens toont de Invoice Status Portal automatisch waar de factuur zich in het proces bevindt: ontvangen, in behandeling, verwerkt, betaald of geannuleerd. De leverancier kan dan tevens de status van eerder ingediende facturen zien.
Mocht de leverancier vervolgens een vraag willen stellen over de factuur, dan hoeft hij enkel op het e-mail icoon op de betreffende regel te klikken en dan wordt automatisch de e-mailclient opgestart met een e-mail waarin de gegevens van de betreffende factuur al zijn overgenomen, inclusief het door de afnemer gewenste e-mail adres.
Zo heeft een leverancier snel antwoord zonder dat de crediteurenadministratie belast wordt met vragen en blijft er meer tijd over voor factuurverwerking, wat weer ten goede komt van de gemiddelde doorlooptijd van een factuur.
De portal is te koppelen aan elk factuurverwerkings- of financieel systeem en is tweetalig: er valt eenvoudig te switchen tussen Nederlands en Engels.