Groeien met je bedrijf in een onzekere tijd
Het afgelopen jaar heeft laten zien dat niets zeker is. Ook heel succesvolle ondernemingen kunnen opeens aan het randje van de afgrond staan.
Daarnaast kwam daar nog eens de chaos van het thuiswerken bij kijken.
Hoe houd je je bedrijf onder controle, je personeel op één lijn en zorg je ervoor dat je zakelijk een zonnige toekomst tegemoet gaat?
Onverwachte veranderingen
Voor veel bedrijven betekende de intelligente lockdown die in maart inging, dat het complete personeelsbestand thuis kwam te zitten. Lastig, want meetings houden op afstand overlegt toch minder fijn. En even bij iemand langslopen met een vraag zit er ook niet in. Ervoor zorgen dat het bedrijf niet komt stil te staan, is hierbij een grote uitdaging.
Daarnaast is het ook spannend hoe je bedrijf het an sich blijft vergaan. Misschien brengen de thuiswerkers extra kosten met zich mee, bijvoorbeeld omdat ze materiaal nodig hebben om thuis te kunnen werken. De inkomsten lopen terug door een verminderd klantenaantal en je ziet je business krimpen. Hoe houd je dit onder controle?
De opkomst van data en automatisering
Genoeg uitdagingen dus. Gelukkig zijn er ook trends te zien die het finance domein op een positieve manier beïnvloeden en kansen creëren. In veel bedrijven wordt bijvoorbeeld steeds meer data verzameld. Dit helpt je om strategische beslissingen te maken over je bedrijf. Waar leg je de focus, bijvoorbeeld? Ook automatisering en het gebruik van AI komt op. Deze ontwikkelingen kunnen je mogelijk helpen om je bedrijf te laten groeien.
Speciaal voor CFO’s en finance managers
Maar hoe pak je dit aan, welke opties heb je en wat zijn de do’s en don’ts? Van 2 tot en met 6 november organiseert bedrijfssoftwareleverancier Exact, Exact Live – the Virtual Edition. Tijdens dit evenement kun je deelnemen aan verschillende sessies die mogelijk voor jou als CFO of finance manager interessant zijn. Zo gaat tijdens de opening op 2 november de CFO van Exact, Alexander Rahusen, in gesprek met Jan Peter Balkenende over verantwoord ondernemen. De rest van de week staat er elke ochtend een speciale finance sessie op het programma.
Inzichten en ervaringen uit de praktijk
Op dinsdag 3 november bespreken verschillende experts hoe gestroomlijnde financiële processen een boost kunnen geven aan samenwerkingen binnen het finance domein. De dag erna op 4 november gaan ondernemers in op hoe zij omgaan met werken op afstand en hoe je dit, altijd en overal, veilig houdt. Op 5 november geven experts op interactieve wijze inzicht in manieren om je business onder controle te houden of zelfs te laten groeien in tijden van crisis. Als laatste krijg je tijdens een sessie op 6 november inzicht in de verschillende mogelijkheden om met data, AI, Machine Learning en automatisering aan de slag te gaan.
Laat je inspireren en deel je kennis
Het evenement is compleet online, maar dat betekent niet dat je niet in contact komt met andere deelnemers of de experts. Je krijgt alle ruimte om je eigen kennis te delen, vragen te stellen aan de experts, zelf demo’s in te plannen en onze partners te ontmoeten op de virtuele beursvloer.
Kijk voor het complete programma op de website van Exact Live. Hier kun je je uiteraard ook direct inschrijven voor het evenement.
(foto: Nacho Juárez, Pexels)