Excel: Automatisch sorteren en rangschikken met één formule

In het moderne Excel kun je met behulp van nieuwe dynamische matrixfuncties automatisch de gegevens sorteren en voorzien van een rangschikking. Dit alles kan met behulp van een enkele formule.
Uitgangspunt
Je dient de gegevens in te voeren en bij te houden in een Excel-tabel. In het voorbeeld gaan we uit van de volgende indeling:
De naam van de tabel luidt: DataOmzet.
Sorteren en rangschikken
De gesorteerde tabel ziet er als volgt uit:
In de geel gemarkeerde cel staat de volgende dynamische matrixformule die ervoor zorgt dat alle cellen in de kolommen Locatie, Omzet en Rang automatisch worden gevuld:
De formule bestaat uit de volgende componenten:
LET
SORTEREN
REEKS
RIJEN
HOR.STAPELEN
LEES OOK: Zo gebruik je de nieuwe samenvattingsfuncties in Excel
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?

Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager