Duizenden gedupeerden door bankroet schuldhandelaar
Tienduizenden consumenten met schulden dreigen nog dieper in de problemen te komen als gevolg van het faillissement van de Rotterdamse schuldenhandelaar Direct Pay Services (DPS). Dat is de conclusie van het Financieele Dagblad op basis van informatie van Bureau Kredietregistratie, de curator en gedupeerden.
- consumenten mogelijk gedupeerd
- Onterechte registratie blijven staan
- Waarde van vorderingen op particulieren
Curator versus administratie
De administratie van DPS is al maanden niet actueel en ontoegankelijk, zo stelt curator Jeroen Princen. Uit individuele gevallen blijkt dat betrokkenen daardoor niet afkomen van hun mogelijk onterechte BKR-registratie.
De ééndaagse curus ‘Risicomanagement in tijden van onzekerheid’ leert accountants in business, controllers en andere financiële professionals de nieuwste inzichten in risicomanagement met aandacht voor ondergrenzen. Schrijf je nu in op de website van NBA Opleidingen.
Vorderingen van particulieren zijn wat waard
Bij het faillissement van DPS zijn volgens Princen van DVDW Advocaten zo’n 350.000 vorderingen van particulieren betrokken. “Het gaat om vorderingen variërend van een paar tientjes tot enkele honderden euro’s voor bijvoorbeeld een mobiele telefoon of kledingstukken die op afbetaling zijn gekocht”, zegt Princen. Het BKR is bekend met 21.000 registraties uit de DPS-boedel, en zegt desgevraagd het voornemen te hebben die hele groep tijdelijk uit het register te verwijderen.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager