Consumenten kochten voor 20 miljard online
Via internet werden vooral meer schoenen, lifestyle-producten (“dingen die het leven aangenaam maken”, aldus directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org), IT-apparatuur, eten en drogisterijartikelen besteld.
De bestedingen via internet zijn te verdelen in producten en diensten. Aan producten werd 11 miljard euro besteed, aan diensten (waaronder reizen en tickets voor evenementen) ruim 9 miljard euro.
Het lijkt erop dat de onlineaankopen niet per se ten koste gaan van wat mensen uitgeven in fysieke winkels. De omzet daar daalde nauwelijks (-1 procent).
(ANP)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager