BT helpt klanten CO2-uitstoot te verminderen
De dienst stelt verbeterpunten vast en komt met een aantal concrete oplossingen waarmee klanten hun energieverbruik en CO2-uitstoot kunnen terugbrengen. De dienst analyseert hoe zowel werkpatronen (zoals reisgedrag en IT-gebruik) als bedrijfsvoering, shared services en infrastructuur bijdragen aan de CO2-uitstoot van een organisatie.
BT test een aantal scenario’s en maakt een analyse van het energieverbruik en de mogelijke vermindering van CO2-uitstoot. Hierbij kijkt BT naar vragen als: Wat als ik mijn datacenters zou consolideren? Wat als ik flexibel werken zou introduceren en wat als werknemers gebruik kunnen maken van audio- en videoconferencing?
“Om op langere termijn duurzaam te kunnen ondernemen is het van cruciaal belang om de rol die netwerk- en IT-diensten spelen bij het produceren en verminderen van CO2-uitstoot te begrijpen. Onze Carbon Impact Assessment levert niet alleen voordelen op voor het milieu, maar helpt organisaties ook kosten te besparen. Bedrijven die beide bewerkstelligen, zullen sterker uit de economische crisis komen dan de concurrentie”, aldus Bas Burger, CEO van BT Benelux.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager