‘Benelux laat nog veel groeikansen liggen’
Dat blijkt uit een studie van de Vlerick Business School in Gent. De consument zou profiteren van meer aanbod en scherpe prijzen.
De analyse stelt dat verschillen in wetgeving, territoriale leveringsbeperkingen, beperkte financieringsmogelijkheden maar ook culturele gevoeligheden handelaars in België, Nederland en Luxemburg ervan weerhouden winkels in hun buurlanden te beginnen, zowel fysiek als online. Uit een enquête onder Nederlandse detailhandelaren bleek bijvoorbeeld dat slechts 3 procent een webshop heeft die gericht is op niet-ingezetenen, terwijl daar wel vraag naar is.
Het onderzoek werd in opdracht van de drie Benelux-premiers Charles Michel, Mark Rutte en Xavier Bettel uitgevoerd in het kader van hun in 2015 opgestelde 'Actieplan voor banen en groei'. De studie wordt maandag gepresenteerd op de EU-ambassade van Nederland in Brussel.
(ANP)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager