Bedrijven informeren onjuist over impact oorlog
Bedrijven moeten meer openheid geven over de impact van de oorlog in Oekraïne op hun resultaten. De afgelopen periode kondigde het ene na het andere bedrijf aan zich terug te trekken uit Rusland. Toch is het lang niet altijd duidelijk hoezeer dit soort bedrijven nou eigenlijk geraakt worden door die terugtrekking.
Dat stelt directeur Gerben Everts van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) in het programma Geld of je Leven op NPO Radio 1. “Sommige bedrijven zeggen zich terug te trekken uit Rusland, maar ze gaan – bijvoorbeeld onder andere merken – gewoon door.”
“Heineken zegt bijvoorbeeld niet meer te verkopen in Rusland, maar ze verkopen wel onder zeven andere merknamen daar. Ook Shell zegt dat het vertrekt, maar de eigendomspapieren van hun bezittingen daar liggen nog gewoon in de kluis. Kortom, dit soort bedrijven zijn niet echt weg.”
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager