Bedrijfsresultaat Accell Group stijgt 29% in eerste halfjaar

Accell Group N.V. heeft in de eerst helft van 2015 een stijging van het bedrijfsresultaat gerealiseerd van 29 procent tot 49,1 miljoen euro.

In 2014 was het resultaat in de eerste helft 38,2 miljoen euro.
De nettowinst steeg met 21 procent naar 31,9 miljoen euro (2014: 26,3 miljoeneuro  exclusief incidentele posten). De omzet nam toe met 13 procent naar 573,8 miljoen euro (2014: 506,2 miljoen euro). Autonoom steeg de netto-omzet met 11 procent met name door de hogere verkopen van elektrische fietsen en sportieve fietsen in het hogere segment. 
René Takens, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Accell Group: ‘Het eerste halfjaar van 2015 laat een goede ontwikkeling zien van omzet en resultaat in een voorjaar dat niet echt koud was, maar dat zich in Europa wel kenmerkte door veel regen en wind. We profiteren nadrukkelijk van onze leidende positie op het gebied van elektrische fietsen, die inmiddels goed is voor een omzetaandeel van 34%. We lopen voorop met technologische innovaties en introducties van performance E-bikes van Haibike en de E-speed bikes van Sparta en Haibike, nieuwe producten die een duidelijke potentie hebben om in de komende jaren extra impulsen te geven aan onze autonome groei.’ 
‘De omzet van fietsonderdelen en -accessoires nam eveneens toe, zowel autonoom als door overnames van Comet en CSN. Door gerichte overnames over de afgelopen jaren zijn we nu een van de belangrijkste aanbieders op dit gebied in Europa. In Noord-Amerika vordert de reorganisatie en herpositionering gestaag. We hebben onze positie bij de multisportketens met ons merk Diamondback en, mede door de introductie van het Duitse merk Ghost, verder versterkt. In de traditionele Amerikaanse fietsvakhandel (IBD) hadden we het lastig en bleven de prestaties van Raleigh en bij fietsonderdelen en -accessoires achter. Voor het tweede halfjaar van 2015 verwachten we een stijging van omzet en resultaat, onvoorziene omstandigheden voorbehouden.’
 
Lees ook:

Gerelateerde artikelen