Het gebruik van social media is volgens een ruime meerderheid van de HR-managers essentieel bij Employer Branding. 85 procent van de respondenten vindt dat online sociale netwerken belangrijk tot erg belangrijk zijn om het werkgeversmerk op niveau te houden of te verbeteren.

Dit blijkt uit de HR Survey van Harvey Nash, een internationale Professional Recruitment en Outsourcing dienstverlener. Dit Europese onderzoek wordt ieder jaar uitgevoerd onder ruim 150 HR-managers.

Uit het onderzoek blijkt aan de andere kant dat bijna een kwart (23 procent) van de HR-managers het nut van social media bij de zoektocht naar nieuw personeel niet inziet. Ook blijkt dat social media niet altijd belangrijk wordt gevonden voor de publicatie van vacatures (21 procent) en bij het opbouwen en benutten van netwerken (17 procent). Deze percentages zijn erg hoog, gezien het feit dat er in Europa meer dan 34 miljoen mensen hun profiel alleen al op LinkedIn hebben staan.


Social media beleid
65 procent van de HR-managers maakt gebruik van een social media beleid. Ruim 13 procent zegt er over na te denken om een dergelijk beleid te gaan hanteren. “De meerderheid van de organisaties werken nu wel volgens een social media beleid. Ook voor een sterk werkgeversmerk is dit van toegevoegde waarde, je wil natuurlijk dat alle uitingen consistent zijn en bijdragen aan een goede weerspiegeling van de organisatie naar buiten toe. Aangezien het nieuwe talent dat op de arbeidsmarkt binnenstroomt veel waarde hecht aan het imago van een potentiële nieuwe werkgever, is het voor organisaties aan te raden om hier zeker de aandacht op te vestigen”, aldus Jan-Leen ’t Jong, algemeen directeur van Harvey Nash.

Bron: Harvey Nash

__________________________________________________________________________________

Toon uw vacature aan 130.000 Finance Professionals
Breng uw vacature voor 400 euro onder de aandacht van 130.000 (!) finance professionals. Uw vacature wordt getoond op Finance.nl (grootste niche vacaturesite), getwitterd naar 12.000 finance professionals, getoond op FM.nl (50.000 abonnees), gemaild en getoond op LinkedIn (20.000 leden van de Finance Professionals Netherlands groep). Ga direct naar Finance.nl.
__________________________________________________________________________________