Nederlandse Rode Kruis bespaart fors door oplossing ISProjects (advertorial)

Net als elk bedrijf heeft het Nederlandse Rode Kruis belang bij een efficiënte bedrijfsvoering. Omdat het om donaties gaat, geschonken door leden en donateurs, misschien nog wel meer. Door een oplossing van ISProjects bespaart het Nederlandse Rode Kruis fors op de indirecte kosten voor inkomende facturen.

Het Nederlandse Rode Kruis maakt uit deel van het grootste humanitaire netwerk ter wereld: de internationale Rode Kruisbeweging. Met meer dan 100 miljoen vrijwilligers wereldwijd zijn ze altijd overal ter plaatse. Het Nederlandse Rode Kruis werkt met maar liefst 35.000 vrijwilligers. Zij werken in hun eigen woonplaats of regio voor 270 plaatselijke afdelingen in Nederland en voor de zes afdelingen in het Caribisch gebied. Via de afdelingen biedt het Rode Kruis in het hele land hulp aan, bij u om de hoek en in de wijk.

15.000 inkomende facturen verwerken
Per jaar verwerkt de organisatie ongeveer 15.000 inkomende facturen. Hier zijn in totaal ruim 60 personen bij betrokken, verdeeld over het verenigingskantoor en zo’n tien lokale afdelingen.

Besparen op indirecte kosten
Wilco van Wijck, Finance Manager van het Nederlandse Rode Kruis, vertelt: “Na de implementatie van een ERP-pakket is het een logische volgende stap om ook een systeem voor inkomende factuurverwerking in te voeren. Wij willen onze donaties namelijk besteden aan onze hulpverlening en zo min mogelijk aan indirecte kosten. Door de introductie van het ERP-pakket en de oplossing voor automatische inkomende factuurverwerking van ISProjects zijn wij in staat om onze financiële administratie efficiënter in te richten. We realiseren een flinke besparing doordat er minder handelingen nodig zijn voor het verwerken en betalen van een inkomende factuur en wij geen fysieke opslag van facturen meer nodig hebben. De belastingsdienst heeft ons al akkoord gegeven op het weggooien van de facturen!”

Zicht op inkomende facturen voor budgethouder
“Wij vinden het zeer belangrijk dat de budgethouders altijd inzicht hebben in hun facturen. Wij werken vaak met subsidieprojecten. Na afloop van een dergelijk project en soms ook tussentijds leggen wij financiële verantwoording af. Dat betekende in het verleden dat de verantwoordelijke medewerker tijd moest doorbrengen op de afdeling Administratie om alle facturen bij elkaar te zoeken. Tegenwoordig kan men gewoon met een druk op de knop de juiste facturen tevoorschijn halen. Daar zijn de budgethouders uiteraard erg blij mee,” vervolgt van Wijck.

Keuze eenvoudig; ISProjects voldoet aan al onze wensen
“Begin vorig jaar heb ik een seminar van ISProjects bezocht. Ik was al geruime tijd geïnteresseerd in een soortgelijke oplossing maar miste bepaalde mogelijkheden in de oplossingen die ik had gezien. Tijdens het seminar van ISProjects werd er voor het eerst door een mogelijke leverancier direct positief geantwoord op alle wensen die wij hadden. Verder liet ISProjects dit ook uitgebreid zien in een demonstratie. We hebben nog wel enige informatie van andere mogelijke leveranciers bekeken maar al snel de definitieve keuze gemaakt voor ISP-Invoice. ISProjects biedt ons alles waarvan wij eerst dachten dat het moeilijk of onmogelijk zou zijn!” besluit van Wijck.

Meer informatie over het Nederlandse Rode Kruis: www.rodekruis.nl

Voor meer informatie over deze en andere oplossingen, neem contact op met ISProjects via www.isprojects.nl of bel 073-6233808

Gerelateerde artikelen