Het snelgroeiende online bezorgplatform SuperBuddy heeft een forse kapitaalinjectie van 1 miljoen euro ontvangen.

Drie private investeerders en PPM Oost onderschrijven het geloof in het platform door voor de tweede keer in korte tijd een investering te doen in de on demand bezorgdienst die actief is in Zwolle, Utrecht en - samen met Albert Heijn - in Rotterdam.

SuperBuddy-ceo Laurens van Geffen is opgetogen over de nieuwe kapitaalinjectie: “Het geeft ons de slagkracht snel door te groeien en nieuwe retailers aan te sluiten en in nieuwe steden uit te rollen.”

SuperBuddy.nl is een online bezorgservice die zich onderscheid door de on demand levering van boodschappen. Door een ragfijn netwerk van bezorgers ‘buddy’s’ is SuperBuddy in staat om binnen twee uur na bestelling boodschappen af te leveren. SuperBuddy werkt samen met verschillende supermarktketens, hierdoor is het mogelijk om boodschappen van verschillende leveranciers te bezorgen.

Vooral het technisch platform van SuperBuddy is superieur, en maakt dat het de on demand bezorgdienst nu een turn-key oplossing biedt voor grote en kleinere retailers die nog geen e-commerce oplossing hebben. 

De SuperBuddy propositie kent drie pilaren:
• Retailers: turnkey e-commerce oplossing, verdienen geld en hebben meer blije klanten;
• Buddies: verdienen geld, worden gewaardeerd en zijn actief bezig;
• Klanten: worden ontzorgd en zijn blij omdat ze meer kwalitatieve tijd over hebben.

Honderden nieuwe klanten
Veel leert SuperBuddy van de samenwerking met Albert Heijn in Rotterdam. Deze is in volle gang en is inmiddels met twee maanden verlengd tot eind februari 2018.  Het enthousiasme in het proefgebied is zo groot dat zich wekelijks honderden nieuwe klanten melden. Zij koppelen terug extreem tevreden te zijn over de nieuwe manier van ‘on demand’ boodschappen doen.