Knab wint Beste Service Award banken

Het onafhankelijk reviewplatform Opiness deelt ieder jaar deze awards uit aan bedrijven die excellente service hebben verleend. De prijzen zijn gebaseerd op de reviews die klanten geven. Het bedrijf met het hoogste rapportcijfer in een branche is winnaar. Knab heeft de Beste Service Award 2016 gewonnen in de categorie banken.

Knab scoorde een 9.0 en werd daarmee winnaar in de categorie banken. Vorig jaar werd er in de categorie banken geen Service Award uitgereikt omdat geen enkele bank boven 7.1 scoorde of te weinig reviews had voor een goed eindoordeel.
 
Don van Arem, Manager Service desk bij Knab: “Wij zijn een totale nieuwe bank opgericht voor de klant, het winnen van een consumenten award is dan een zeer groot compliment voor het team en ook nog eens een 9 krijgen is zeldzaam in de banken wereld.”
 
Ondanks dat Knab alleen een onlinebank is, geeft maar liefst 26% van de klanten in de reviews aan dat zij de bank ‘snel’ en ‘bereikbaar’ vinden. Knab wordt goed gewaardeerd (36%) tot ‘super’ (22%) En er zijn zelfs reacties te lezen waarin klanten schrijven Knab een ‘een verademing’ te vinden (5%) Verder roemen klanten de klantenservice, ze vinden dat deze zich goed inleeft in de klant en dat ze hun afspraken nakomen. De 9.0 uit de reviews komt overeen met de resultaten van het eigen klanttevredenheidsonderzoek dat Knab regelmatig houdt. De gemiddelde score is daar 88%.
 
Mooie review: Joey Koeijvoets op 1 januari 2016: “Knab snapt wat de klant wil. Service is fantastisch. Persoonlijk contact. Directeur belt zelf met de klant om zaken te bespreken indien nodig. Een verademing voor mij als ondernemer. Geen arrogante bank met dure telefoonnummers maar lekker dichtbij en zeven dagen per week breed bereikbaar. Knab for president!”
 
Over Knab
Knab is opgericht in 2012 en heeft inmiddels 80.000 klanten en ongeveer 100 medewerkers. Knab opereert volledig online en heeft geen filialen. In plaats daarvan kunnen klanten van acht uur ‘s ochtends tot tien uur ‘s avonds met hun vragen terecht bij de servicedesk, zowel telefonisch als online. Knab wil dat mensen weer zélf grip hebben op hun geld en inzicht krijgen in hun financiële toekomst. Knab wijst klanten proactief op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere bank dan Knab is. Met gebruik van innovatieve technologieën en slimme digitale tools stelt de online bank klanten in staat meer uit hun geld te halen. Knab is onderdeel van Aegon Bank N.V.

__________________________________________________________________________
De European FinTech Awards is hét platform voor toonaangevende FinTech-bedrijven. Duizenden banen in de bankwereld verdwijnen binnen enkele jaren door talloze ‘FinTech- startups’. Innovatieve bedrijven staan te popelen om talloze gefrustreerde klanten van financiële instellingen van dienst te zijn. Wereldwijd wordt er meer en meer geïnvesteerd in techbedrijven die de gevestigde orde graag omver willen werpen. Neem deel. Word lid van de FinTech Community, bezoek de FinTech Events, meld u aan voor de European Fintech Awards.
__________________________________________________________________________