Verandering vinden veel mensen lastig. Volgens illusionist George Parker komt dat omdat we altijd naar het verleden kijken wanneer een nieuw probleem zich

George Parker is één van de sprekers tijdens FM Dag op 11 oktober, hét inspiratie event voor Financieel Directeuren. De succesvolle consultant, spreker en stand-up illusionist/mentalist zal spreken in een sessie gefaciliteerd door Improven.  
 
“We zijn geprogrammeerd”, aldus Parker. “Als je eenmaal iets gezien of geleerd hebt, is het bijna onmogelijk het ooit nog anders te zien. Het verleden, dat staat opgeslagen in de database in je hoofd, zit zo vol met beelden, woorden en ervaringen dat je daar direct naar toegaat in elke nieuwe situatie.”
__________________________________________________________________
Bent u financieel eindverantwoordelijk voor uw organisatie? Wilt u uw bedrijf laten groeien? 
Kom naar de FM Dag op woensdag 11 oktober georganiseerd door FM.nl en FM Magazine, het grootste en meest toonaangevende online platform voor financials. Tijdens de FM Dag worden u en uw mede financials uitgedaagd om anders te kijken naar de actuele ontwikkelingen binnen uw werkveld en onderneming. Laat u inspireren tijdens 30 keynotes, workshops & presentaties en ontmoet 400 financiële vakgenoten rondom het thema 'The Founder's Mentality'. Schrijf u nu in…
__________________________________________________________________
 
Parker legt uit hoe ons denken gestuurd wordt: beelden zeggen meer dan duizend woorden en ervaringen zeggen meer dan duizend beelden. “Dus wanneer je je boodschap in een ervaring, kunt vangen, wordt het beter onthouden en creëert het meer beleving. Hoe dieper die ervaring je raakt, hoe langer die blijft hangen.”
 
Dit inzicht kunnen we inzetten om onze toekomst uit te stippelen. Parker illustreert dit door de deelnemers van zijn sessies met uitgestoken wijsvinger een rondje te laten draaien, zonder hun benen te bewegen, totdat ze niet verder kunnen. Vervolgens vraagt Parker hen zich voor te stellen dat ze nog veel verder zullen draaien de volgende keer. Niet alleen in hun gedachten, maar het ook te voelen, het zich zintuiglijk voor te stellen. En tot de verrassing van de deelnemers werkt het ook nog. Ze komen de tweede keer een stuk verder met hun draai dan de eerste keer.” 
 
“Als je wat anders wilt, moet je je de toekomst levendig voorstellen”, aldus de veranderingsexpert. “Welke beelden zie je? Waaraan merk je dat je je doel bereikt hebt? Hoe meer je het zintuiglijk maakt, hoe beter. Maak je intentie tot een herinnering alsof het al gebeurd is en vervolgens leer je langzaam toe naar het daadwerkelijk bereiken van je doel.”