Goede AI in 3 stappen

Strategische besluitvorming zonder AI kan niet meer. Welke drie stappen moet u zetten voor een goed AI model?

Artificial Intelligence mag eigenlijk niet meer ontbreken in strategische beslisprocessen. Barry Libert, CEO van Open Matters, Mark Bonchek, CEO van Shift Thinking, en Megan Beck, CIO van Open Matters, hebben recent in een uitgave van MIT Sloan Management samengevat welke drie stappen een organisatie moet maken om op een effectieve en efficiënte manier een AI systeem op te zetten dat kan helpen met besluitvorming:

1. Creëer een algemene dataset

Verzamel data van veel bedrijven om zo hun 'bedrijfs DNA' in kaart te brengen, en combineer al die data met hun bedrijfsresultaten

2. Ontwikkel een methode om individueel te kwantificeren

Zo kan elk individueel bedrijf worden geëvalueerd op concurrentievermogen en bedrijfsontwikkeling in vergelijking met de andere in de database.

3. Gebruik A.I. om een verbeterkoers te vinden

De A.I. kan dan een werkwijze aanbevelen om de prestaties van de eigen organisatie te verbeteren.

Managementteam en bestuur zullen zo beter in staat zijn welke strategie en welke investeringen nodig zijn om exponentiële groei te bewerkstelligen en waarde te creëren in de steeds competitievere markt.

Beslissers die deze aanpak begrijpen en de informatie goed weten te benutten, hebben een voorsprong op anderen. Want terwijl de verandering in technologie exponentieel is, verandert de gemiddelde leiding stapsgewijs, waardoor veel organisatie verder en verder achterop raken.

Het is nu tijd om de moed te hebben toe te geven dat ondanks al die jaren ervaring, ondanks die goede opleiding, A.I. er ook echt bij moet zijn.

Geen artikelen gevonden.

(vertaald uit: MIT Sloan Management Review, Special Collection)