Dat was de eerste vraag. Ik heb vijf vragen voor je in het kader van: Wat efficiënter kan, moet je efficiënter doen!

Vraag 2: Waarom ga je dit lezen?

Als je daarop het antwoord hebt gevonden, kan ik je vertellen dat dit de reden is waarom andere mensen er ook voor kiezen iets van jou te lezen.


Vraag 3.Weet je wat jouw publiek boeit?

Dat zijn vermoedelijk niet eindeloze cijferreeksen en grafiekjes, waar jij zoveel tijd aan hebt besteed. Niet zelden schrijf je een rapport op basis van jouw kennis, kunde en interesses. Maar daar gaat het niet om. WIIFT is de magie, die anderen doet lezen.


Vraag 4. Heb je te maken met het TL;DR syndroom? 

Vraag jij weleens of mensen jouw rapporten e.d. gelezen hebben? Als het antwoord nee is, vraag jij je daarom af waarom mensen jouw rapporten, mails of info niet hebben gelezen?


Vraag 5. Hoe kan je de saaie materie van Finance interessant maken?

Doe eens wat anders, intrigeer mensen, kies een andere vorm,schrijf eens een blog voor jullie interne site, maak een vlog, maar speel altijd in op de behoeften van de ontvanger. Zorg dat jij weet te boeien.
De antwoorden geven de richting aan over de wijze waarop jij jouw communicatie efficiënter kunt maken.


André Salomons is altijd enthousiast over efficiency verbeteringen in processen. Stroomlijning van processen draagt bij aan het realiseren van Fast Close. Hij is auteur Van Slow Close naar Fast Close, docent Fast Close bij Nive Opleidingen en IFBD , softwaremaker en blogger. Hij blogt over Fast Close, SharePoint, reizen en alles wat zijn enthousiasme heeft gewekt.