Feyenoord lanceert eigen uitzendbureau

Om nieuwe inkomstenbronnen aan te boren lanceert Feyenoord een eigen detacheringsbureau, Feyenoord Werkt. Fans van de Rotterdamse voetbalclub kunnen via het bureau een baan vinden en daarmee ook de financiële positie van de club verbeteren; 50 procent van de winst van Feyenoord Werkt zal namelijk naar de clubkas gaan.

Trainer Mario Been en technisch directeur Leo Beenhakker gaven het startsein voor het bureau. CFO Mark Koevermans: "Feyenoord Werkt kan worden gezien als een concept dat niet alleen bijdraagt aan de verbetering van de financiële positie, maar ook als een logisch gevolg op de doelstelling van Feyenoord zich maatschappelijk breder in te zetten en wat terug te doen voor Rotterdam en Rotterdam-Zuid."

Binnen een periode van vijf jaar hoopt Koevermans dat er 300 tot 500 mensen continu aan het werk zijn via het eigen detacheringsbureau. "Als deze reële doelstelling wordt behaald, gaat het straks om tenminste enkele honderdduizenden euro’s die jaarlijks via Feyenoord Werkt aan de clubkas kunnen worden toegevoegd", aldus Koevermans.

Feyenoord heeft als voetbalclub niet de primeur; FC Utrecht heeft al enkele seizoenen een uitzendbureau.