Een van 's werelds grootste outdoor advertisers JCDecaux zet een instant shopping en betalingstechniek in in Denemarken.

Het Deense volk maakt zich op voor een retail revolutie dit jaar wanneer mobile commerce leider Powa Technologies samen gaat werken met AFA JCDecaux, een dochteronderneming van ‘s werelds leidende outdoor reclame bedrijf JCDecaux.

De Denen komen hiermee een stap dichterbij de cashless society met een omnichannel shop anywhere, anytime en via elk medium. De techniek die dit mogelijk gaat maken is PowaTag. Het partnerschap van AFA JCDecaux en PowaTag stelt merken in staat duizenden virtuele winkels te creëren. 
 
Shoppers kunnen voortaan moeiteloos en 24 uur per dag producten aanschaffen met hun smartphone door simpelweg de tags op duizenden billboards, bushokjes, en ander straatmeubilair van AFA JCDecaux te scannen. PowaTag communiceert met elke vorm van media waardoor gebruikers in een paar tikjes transacties en aankopen kunnen maken, dat merk betrokkenheid transformeert door dit geheel nieuwe sales kanaal.

De aankondiging volgt kort nadat Powa partnert met Danske bank, dat PowaTag inzet via MobilePay, de gratis bankieren app die in gebruik is door meer dan 2 miljoen denen. De app is marktleidend in Scandinavië, met meer dan 12 miljard kroner in transcacties sinds zijn lancering.