Appian "Best-in-Class" leverancier

Aite Group benoemt Appian tot "Best-in-Class" leverancier voor Financial Services Client Life Cycle Management

Appian (NASDAQ: APPN) is door Aite Group, een onafhankelijk analistenbureau, heeft uitgeroepen tot "Best-in-Class" leverancier van oplossingen voor het beheer van Financial Services Client Life Cycle Management (CLM) in hun "Client Life Cycle Management Vendor Review: All Aboard in Capital Markets?" rapport. Appian is low-code leverancier biedt oplossingen die zijn afgestemd op de drijvende krachten van de industrie

Aite Group, een wereldwijd onderzoeks- en adviesbureau voor de technologische en financiële dienstverleningssector, schat dat de uitgaven voor CLM-oplossingen zullen stijgen van 438,9 miljoen dollar in 2018 tot 720,5 miljoen dollar in 2022. Het rapport maakt gebruik van de Aite Impact Matrix, Aite's eigen vendor assessment framework, om de algemene concurrentiepositie van leveranciers te evalueren met een focus op de stabiliteit van de leverancier, de sterkte van het klantportfolio, de producteigenschappen en de dienstverlening aan de klant. Om in aanmerking te komen voor het rapport moeten leveranciers Client Life Cycle Management, Client Data Management of Know Your Customer (KYC) oplossingen aanbieden aan de kapitaalmarktgemeenschap, met inbegrip van investeringsbanken, makelaars/handelaars, vermogensbeheerders en bewaarders.

Volgens het rapport "ondersteunt Appian al twee decennia lang bedrijfsprocessen in de financiële dienstverleningssector en daarbuiten, en heeft Appian een grote geografische voetafdruk. Hoewel de financiële dienstverleningsector niet de enige focus is, heeft Appian genoeg in huis om de snelle technologische ontwikkelingen, die nodig zijn voor de digitale transformatie in de industrie, bij te kunnen houden. De low code, snelle implementatie en het flexibele karakter van het Appian-platform leent zich uitstekend om te voldoen aan de vereisten van tech-savvy kapitaalmarkten".

Appian kondigde onlangs ook haar Institutional Onboarding oplossing aan. De oplossing maakt gebruik van de ontwikkelingssnelheid, krachtige business process management en case management mogelijkheden van Appian's low-code platform. Door gebruik te maken van kant-en-klare datarecords, Artificial Intelligence-gestuurde document understanding en gebundelde integraties, versnelt en vereenvoudigt de oplossing de onboarding-ervaring van institutionele klanten.

"De groeiende behoefte aan nieuwe oplossingen voor de customer journey is te wijten aan de groeiende complexiteit van de krachten die de kapitaalmarkten vormgeven", zegt Michael Heffner, Global Industry Lead bij Appian. "De toename van data privacy- en andere regelgeving, de kleine marges voor marktspelers en het streven naar digitale transformatie vereisen allemaal oplossingen die krachtiger en veiliger zijn, maar tóch sneller te implementeren en gemakkelijker te veranderen. Dat is wat Appian biedt via onze Institutional Onboarding en andere oplossingen."