De nieuwe directeur van Adecco Nederland, Melvin de Boer, wil geen prijzenoorlog in de uitzendbranche.

Dat zegt hij in een interview met De Telegraaf. De Boer was tot september vorig jaar de financieel directeur van Adecco. Hij wil de prijzenoorlog die meerdere uitzendbureaus voeren, ontwijken: "Aan die ratrace doen we niet mee."

De Boer is niet zo optimistisch over de financiële vooruitzichten voor 2019 dan "sommige van mijn collega’s". Hij houdt rekening met een terugval in het derde kwartaal van dit jaar. ,,We sorteren voor op een afvlakkende groei, maar we zijn er ook klaar voor als het meevalt". Hij baseert zich op de begroting voor 2019.

Afgelopen jaar pakte ook al ongunstig uit voor de vierde grootste uitzender van Nederland: de Nederlandse tak zette een lagere omzet in de boeken. Een belangrijke reden hiervoor was dat grote bedrijven hun projecten uitstellen, mede door de automatisering in de logistieke sector. Om minder op deze groep te leunen, wil De Boer "een duurzame partner worden voor het mkb'". Daar liggen de kansen volgens hem, omdat het mkb geen grote ondersteunende afdelingen met de kennis en kunde heeft, zoals het grootbedrijf.