3 manieren waarop de cloud bedrijven kan helpen

Digitale transformatie voor financiele professionals: op welke manieren verbetert cloud computing de klantervaring?

Digitale transformatie is meer dan een trend, en zeker meer dan een momentopname – het is een ongoing proces en nog steeds een hot topic in boardrooms wereldwijd. Dat geldt zonder twijfel ook voor financiële professionals, waar de manier van werken snel verandert.

Door Bert Stam, Sales Director Northern-Europe, Rackspace.

Technologie ontwikkelt zich sneller dan ooit tevoren. Als gevolg hiervan zijn er steeds meer wettelijke beperkingen, waar bedrijven rekening mee moeten houden. Met de komst van start ups wordt de concurrentie tussen bedrijven alsmaar groter. Daar komt nog bovenop dat zowel consumenten als zakelijke klanten steeds meer eisen: zij willen context, een unieke ervaring, zekerheid en bovenal een veilige opslag van hun gegevens.

Om hen in deze behoeften te kunnen voorzien, moeten financiële professionals op zoek naar meerdere technologische oplossingen, die innovatie stimuleren en uiteindelijk de klantervaring verbeteren. Uit recent onderzoek van IDG blijkt dat het verbeteren van de klantervaring voor 57% van de technologische decision makers en top driver is om te investeren in de cloud.

Dat wekt de vraag: op welke manieren verbetert cloud computing de klantervaring?

1. Betere toegankelijkheid

Als gegevens opgeslagen staan in de cloud is het mogelijk om overal ter wereld of op welk device dan ook toegang te krijgen tot deze data. Dit is niet alleen een voordeel voor financiële dienstverleners, maar ook voor hun klanten. Ook zij hebben in dit geval vanaf elke plek én elk device toegang tot hun gegevens.

2. Personalisatie

Door data op te slaan in de cloud, kan het gedrag van klanten eenvoudig worden geanalyseerd en gesegmenteerd op basis van interacties, die ze hebben met een merk, zowel persoonlijk als online. Bovendien maakt de cloud het ook mogelijk om data met elkaar te koppelen en Artificial Intelligence (AI) in te zetten. Door te begrijpen hoe klanten zich gedragen kunnen organisaties – dankzij data – gebruikmaken van de mogelijkheid om hen op een geïndividualiseerde manier te bereiken en unieke ervaringen te bieden. Kortom, door beter naar klanten te luisteren, kunnen bedrijven slimmer inspelen op diens behoefte.

3. Eenvoudige samenwerking

Dankzij de cloud hebben verschillende mensen op hetzelfde moment toegang tot bepaalde informatie. Wijzigingen worden real-time verwerkt en zorgen voor een snellere doorlooptijd. Met andere woorden, dankzij dit versnelde proces worden klanten sneller in hun behoeften voorzien.  

Dat de cloud veel voordelen heeft voor het verbeteren van de klantervaring staat buiten kijf. Veel bedrijven ervaren echter veel druk in de digitale transformatie en hun weg naar de cloud. Dat is niet zo gek; migratie naar de cloud is een complex proces en vraagt om een diepgaand onderzoek. Uit onderzoek van Rackspace blijkt dat er meer tijd besteed wordt aan het beheer van de cloud van organisaties dan aanvankelijk verwacht, wat hen ervan weerhoudt om andere taken uit te voeren en efficiënt te leveren. Er is maar weinig tijd over om een oogje in het zeil te houden op het gebied van beveiliging, nieuwe regelgeving en de nieuwste technologieën. Bovendien ontbreekt het vaak aan de juiste ervaring en expertise.

Om dat probleem op te lossen kun je samenwerken met een Managed Services Provider (MSP) met ervaring in de complexiteit van digitale transformatie, zoals Rackspace. Een MSP kan helpen begrijpen waar de waarde van de cloud ligt en waar de winst behaald kan worden. Dit geeft teams de ruimte om zich te concentreren op hun primaire verantwoordelijkheden en hun vaardigheden te ontwikkelen in een richting die voor het bedrijf winstgevender is. En dat terwijl je 24x7x365 support ontvangt.

Op de website van Rackspace kun je meer lezen over de verschillende cloud solutions en cloud migratie.

Een serie over de cloud

Gerelateerde artikelen